dodano 6 paź 2011, o 23:51
Odcinek rewelacyjny! Czuć było klimat starego Glee z pierwszego sezonu.. !
W poprzednich odcinkach zachwycałem się natłokiem musicalowych numerów, ale to dopiero hiciory Coldplay, Beyonce i Jennifer Hudson tchnęły w serial prawdziwego ducha Glee! Poza tym fajnie, że twórcy "eksploatują" takie postaci jak Brittany, Mike, Blaine, Santana czy Mercedes na rzecz Rachel, Kurta czy Finna (ten ostatni nie miał w tym sezonie jeszcze ani jednej większej partii solowej), co mi jak najbardziej odpowiada.. W sumie serialowi może wyjść na dobre to, że w 4. sezonie ta ostatnia trójka nie będzie już uczniami McKinley HS.
Wątek Mike'a świetny i w pełni wykorzystany, ze świetnym zwieńczeniem w scenie z matką.. Mam nadzieję, że po tym odcinku nie zepchną Mike'a znowu do trzeciego rzędu. Do tego pośpiewał sobie porządnie! Wykonanie "Cool" razem z chłopakami z drużyny rewelacyjne! Czuć było klimat 'West Side Story' bardziej niż we wszystkich poprzednich utworach z tego musicalu..
Jeśli chodzi o WSS to szkoda, że robią tyle szumu z tym castingiem na tegoroczny musical, bo samego odcinka musicalowego, jak w poprzednim sezonie, raczej nie będzie, skoro wykorzystali już tak dużo utworów..
Wątek Mercedes również bardzo dobry. W końcu w pełni wykorzystano sytuację Mercedes w chórze i jej miejsce w cieniu Rachel! Takich starć Rachel - Mercedes było już w całym serialu kilka (m.in. pamiętne "And I Am Telling You I'm Not Going" z 1x13 czy "Take Me or Leave Me" z 2x13), ale zawsze raziło mnie, że były one potraktowane tak pobieżnie: Mercedes pożaliła się trochę, że to Rachel dostaje wszystkie solówki, a ona nie jest gorsza, po czym zaraz z powrotem potulnie wróciła do drugiego rzędu.. Tutaj twórcy całkowicie wykorzystali potencjał tego wątku i poszli nawet o krok dalej niż bym się spodziewał: uczynili Mercedes gwiazdą... konkurencyjnego chóru. I w tym momencie stworzenie chóru Shelby Corcoran nabrało dla mnie jakiegokolwiek sensu
Poza tym jeśli to oznacza więcej solówek Mercedes - jestem za! A w promo kolejnego odcinka można zobaczyć jak M. werbuje Santanę do chóru Shelby! I po trackliście można wywnioskować, że jej się udało - obie w duecie zaśpiewają "Candyman" Aguilery! Jeśli to oznacza więcej solówek Santany - jestem po stokroć ZA!
"Spotlight" było świetne, ale "It's All Over" to prawdziwa perełka, zarówno wokalnie, jak i wizualnie. Ten kawałek to mój ulubiony numer z "Dreamgirls" i tutaj wykonany był perfekcyjnie..
Wątek Emma i jej rodziców najmniej przekonujący i wydawałoby się nic nie wnoszący, aż do świetnego podsumowania piosenką "Fix You" (koszmarny początek z Morrisonem naśladującym Martina)..
"Run the World" w wykonaniu Brittany -
W końcu przekonałem się do tej piosenki!
Odcinek zaliczam do moich ulubionych odcinków z całego serialu, choć jestem świadomy i muszę to przyznać, że fabularnie trochę kuleje: powrót wyrzuconej Santany do chóru wytłumaczony mimochodem jednym zdaniem czy złe samopoczucie / kłopoty żołądkowe / kobiece sprawy (czy cokolwiek to było!) Mercedes, zbyt naciągnięte (nawet jak na 'Glee'), tylko by móc nawiązać do Effie White (ale za fantastyczne "It's All Over" im to wybaczam
)..
+ Sue (choć w całym odcinku praktycznie jej nie ma) niepozornie podrygująca do "Run the World" - wisienka na torcie!
Mad Men, The Sopranos, Downton Abbey, Boardwalk Empire, 6 Feet Under, Desperate Housewives, Breaking Bad, Queer as Folk(US/UK), Weeds, How I Met Your Mother, Shameless(US), Glee, Grey's Anatomy, Modern Family, 30 Rock, In Treatment, The Big C, United States of Tara, Nurse Jackie, Californication, Dexter, Lost, Game of Thrones, True Blood, Dexter, The Borgias, The Walking Dead, The Killing,The Flight of the Conchords, Ekipa(PL)
American Horror Story, Homeland, Revenge, Pan Am, New Girl